טיפים לבחירת משרד עורכי דין מייצג מטעם בעלי דירות בהתחדשות עירונית

פרויקט התחדשות עירונית הינו הליך מורכב וארוך שנים מול גורמים בעלי ניסיון רב אשר זהו תחום עיסוקם – יזמים, קבלנים, רשויות מקומיות ועוד. לבחירת עורך הדין המייצג חשיבות עליונה בקידום נכון ומסודר של הפרויקט, בפרט בתנהלות מול כל אותם גורמים. תפקידו העיקרי של עורך הדין המייצג מטעם בעלי הדירות הינו לשמור באופן הטוב ביותר על האינטרסים של בעלי הזכויות בתהליך.

ככלל, אנו ממליצים לגשת לשניים או שלושה משרדי עו"ד לפחות על-מנת להתרשם מהניסיון והיכולות של המשרדים ולקבל הצעות מחיר מסודרות, לאחר שהבנתם מה מצוי על הפרק, ולא למהר לחתום עם עורך הדין הראשון שמגיע אליכם למתחם.

 

על מנת לעזור לכם לבחור נכונה את עורך הדין המייצג הראוי והנכון ביותר עבורכם, להלן עשרה טיפים ושאלות חשובות אותן אנו ממליצים לשאול ולבדוק מול עורך הדין טרם הבחירה:

  1. מהו גודל משרד עורכי הדין? כמה עו"ד עובדים במשרד? האם קיימת מחלקה ייעודית להתחדשות עירונית? אם כן מה היקפה ומה עו"ד עובדים בה?
  2. האם למשרד ניסיון בליווי וייצוג דיירים בפרויקטים מסוג התחדשות עירונית בכלל? אנו ממליצים לבחון גם ניסיון בסוג הפרויקט הספציפי הרלוונטי למתחם שלכם בפרט (תמ"א / פינוי בינוי / מסלול רשויות וכו')?
  3. האם ישנם פרויקטים שהסתיימו בהם משרד עורכי הדין ייצג בעלי דירות?
  4. האם במסגרת הפרויקטים להתחדשות עירונית בהם מעורב המשרד ישנם פרויקטים שמעורבים בהם מוסדות מדינה כגון: משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל וכדומה?
  5. האם המשרד מופיע בדירוגים המובילים? (כגון: מרכז הנדלן, DUN’S 100 ועוד).
  6. האם המשרד מייצג לא רק בעל דירות אלא גם חברות יזמיות? אם כן, חשוב לפרט את שמות היזמים ולוודא שאם אחד היזמים האלו ירצה לבצע את הפרויקט, עורך הדין והמשרד כולו יהיה מנוע מלייצג את בעלי הדירות והיזם במקביל.
  7. יש לברר מהו שמו של עורך הדין שיטפל אישית במתחם ופרטי ההתקשרות עימו, כמו גם מהו מספר עורכי הדין שיטפלו במתחם ככל ונדרש יותר מעורך דין אחד? האם עורך הדין הנ"ל ייצג את בעלי הזכויות במשא ומתן?
  8. כמה שנות ותק יש לאותו עו"ד מטפל, כמו גם האם ומהו הניסיון שלו בתחום ההתחדשות העירונית?
  9. האם יש סניף פיזי למשרד בקרבת הפרויקט?
  10. הכימיה עם עורך הדין. כיון שמדובר על תהליך ארוך שדורש אמון רב בבעלי המקצוע, אנו מציעים לכם ולכן לא להמעיט בחשיבות של עורך דין שנעים לכם לעבוד איתו ומולו ושאתם מרגישים שהוא משרה בכם תחושת ביטחון.

 

חשוב להדגיש: עורך הדין צריך להעביר לידיכם את הסכם שכר הטרחה לפני שאתם חותמים על כל מסמך מול עורך הדין. הסכם שכר הטרחה צריך להתייחס לנושאים הבאים:

  1. גובה שכר הטרחה אותו דורש המשרד לייצוג.
  2. מהי פריסת התשלומים?
  3. תכולת העבודה של עורך הדין.
  4. סעיף מפורש לפיו בעלי הדירות לא משלמים כל שכר טרחה לעורך הדין, גם אם הפרויקט לא יוצא לדרך.

 

קבוצת בראשית הינה חברה פרטית המתמחה בליווי דיירים וניהול פרויקטים של התחדשות עירונית מסוג תמ"א 38/1 (חיזוק ותוספת), תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה) ופינוי בינוי.

החברה נועדה לסייע לבעלי דירות להתגבר על קשיי ההתארגנות והניהול שכרוכים באופן טבעי בהתחדשות עירונית. לשם כך, קבוצת בראשית נותנת מענה שלם וכולל לבעלי דירות בתהליכים של התחדשות עירונית, החל משלב ארגון בעלי הדירות, מינוי נציגויות והתנעת הפרויקט, דרך ניהול מכרז יזמים וייעוץ חברתי וכלה בפיקוח הנדסי על עבודות הביצוע וניהול תקופת הבדק.

קבוצת בראשית פועלת מטעם בעלי דירות ומטעם רשויות מקומיות.

לכל שאלה ו/או הבהרה נוספת אתם/ן מוזמנים/ות לפנות אלינו במייל office@bereshitgroup.co.il או בטלפון 03-3741354.