ככלל שאנו מדברים על התחדשות עירונית אנו מתייחסים לשלושה תהליכים אפשריים:

פינוי בינוי: תהליך שמתרחש בשטח עירוני שהוחלט להרוס בו את בתי המגורים הקיימים, ולבנות במקומם בנייני מגורים חדשים. משרד הבינוי רשאי להכריז על שטח כעל מתחם פינוי בינוי באמצעות צו הכרזה, שהתוקף שלו הוא עד שש שנים מיום הכרזתו.

תמ"א 38/1: בשנת 1975 נכנס לתוקף התקן הישראלי לעמידות מבנים בפני רעידות אדמה, ת"י 413 (הפך למחייב החל מינואר 1980). רוב הבניינים שנבנו בישראל עד שנת 1980 אינם עומדים בדרישות תקן זה ועלה חשש שבניינים רבים יתמוטטו במידה שתהיה רעידת אדמה משמעותית בישראל. כל בניין שקיבל היתר לפני 1 לינואר 1980, ושנקבע על-ידי מהנדס שהוא אינו בנוי על פי תקן ישראלי 413, זכאי לבצע פרויקט של תמ"א 38.

ככלל פרויקט תמ"א 38/1 כולל את חיזוק המבנה, הוספת ממ"ד ומעלית, ותוספת של 2.5 קומות על הגג. בזמן הבנייה הדיירים נשארים לגור בבניין.

תמ"א 38/2: תיקון להוראות התמ"א המאפשר להרוס את הבניין הקיים, אשר דורש חיזוק לפי התמ"א, ולהקים אותו מחדש לפי זכויות הבניה של התוכניות החלות במקום, בתוספת זכויות הבניה אותן ניתן לקבל מכוח תמ"א 38. התוצאה הסופית היא למעשה הריסה של המבנה הישן ובנייה שלו מחדש עם הגדלת הדירות הקיימות ותוספת של דירות חדשות.

 

קבוצת בראשית הינה חברה פרטית המתמחה בליווי דיירים וניהול פרויקטים של התחדשות עירונית מסוג תמ"א 38/1 (חיזוק ותוספת), תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה) או פינוי בינוי.

לכל שאלה ו/או הבהרה נוספת אתם/ן מוזמנים/ות לפנות אלינו במייל office@beresgitgroup.co.il או בטלפון 03-3741354.